Wednesday, July 26, 2006

ESU, HSBC, gaji, LRT

at last, bjaye gak aku g esu utk lapor diri.. aku sbrnye tgh fia mlm td so aku pon amek pluang utk bangun agak lamat dan ckp watie aku nakg klcc..aku pon bgn kol 11pagi td tros g wat acc maybank kt dataran maybank. mase aku nakg si minah ni soh isi2 sume aku isi a sampai pnat. pas2 kan, die ckp eh, awk keje kt mt kiara.. policy maybank skg kene bukak kt branch yg berdekatan.. tp die nak yg plg dkat.. altho mt kiara ngn bangsar 5minit die ckp hartamas lg dkat. tp sukehati aku a ktner aku nak buat.. tol x? aku xsuke hartamasnye sbb xbyk clerk yg cun, sukehati a kan? tol x? anyway aku bersusahpayah wat acc maybank pon sbb gaji nak masok dah ujung bulanla katekan..hahahahaha! aku pon lpas g maybank 2jam lebey lam kol 1 aku tros kol pesot..die pon ckp set nak lanje aku mkn kentak..nice! mund0k pijak pon call tp aku ckp aku kt kentak derang pon sibuk xjadila jumpe. aku g esu xfotostet satu hapak bende pon. aku tros la call alek keb soh die xerox sume bende kt ofis die pas2 ktrang pon g level 9 same2 setelkan sume bende and after dat aku g kt level 63 kat HR nak tnye psl interview aku..abes cite. lpas tuh aku pon g ocbc.. cite ni bodo sbrnye just nak tyg
1) aku dah lapor diri
2) aku makan free
3) dpt hafday sampai 430ptg tp kene keje sampai 12mlm, hasel!

*************************************************************************************

HSBC is a well known bank throughout the world. abbreviation HSBC tuh honkong shanghai bank of commerce..kan? aku pon xsure tp td time drive2 kt lorong maarof blkg jalan maarof tuh aku tnampak restoran HSBC.. cuak gk aku, xsempat plak nak amek gambaq..so aku hapal je la.. HSBC = Hot and Spicy Bangsar Cuisine.. fakeruni!

*************************************************************************************

first pay aku patot today..tp sbb acc maybank aku baru siap tgh hari td anne manager aku xsempat nak masokkan gaji. gler down! so esok la baru dpt gaji.. first gaji duh..sgt terharu aku!! n1..

************************************************************************************

smlm pengalaman plg ngeri aku nek LRT. the day before that was monday kan LRT rosak masok paper sume. aku salah satu mangse kejadian tu. bkn mangsa yg tesangkut kt dalam trowong la..tp mangse xdpt nek tren dr ocbc so kene nek cab. kimak tol! so smlm iaitu hari slase aku pon nek la tren dr jamek ke arah bangsar and tbe2 dkt pasar seni tren tuh cam dah pelik2 sket dienye brek tp aku abaikan. sampai je kt pasar seni die slambe wat emergency brake sampai sumerang tegolek terjerit2.. aku pon cam agak cuak time pas2 pintu tuh xreti2 nak bukak.tren tuh statik je kt lrt pasar seni xnak bukak pintu.. pas2 ade pengumuman bla2..tren tuh slambe gerak kesian kt oang yg nk turun kt pasar seni sume dah blur.. sampai je sentral die wat announcement soh sape yg nak trn pasar seni turun situ patah balik..aku pon nekjela sampai bangsar ngn cuak. arini aku fobia ble lrt tuh nak stop hahahaha..buduhs!!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home