Monday, May 29, 2006

jaya yg kedekut

aku dah lame dah bengang ngn akak2 jaya yg jage kaunter tu, dahla seko2 muke masam nak mampos, then sombong gile.. kalo lawa xpe gak, marah tol aku. tp tuh bukan point die, dah lame kitrang sume baka ngn akak2 jaya ni, kemarahan plg unggul ialah sbb derang ni kedekut tisu. nak jadikan isu aku rase 200x aku g jaya sem ni, sem lpas dan bile2 lah, sure 10x je dpt tisu. so kiraan die ialah 10/200 x 100 ialah same dgn 5% je peluang dpt tisu kalo g jaya. masalahnye tisu tuh bape sen sgt, xkanla sehari bwk sebungkus je, mane cukop. kedai lain slambe je campak2 tisu atas lantai, ni kan jaya ni kdkut nak mati. sblom2 ni aku dah marah dah akak2 tuh sbb tisu ni bg kitrang essential a lpas basuh tgn kt kedai2 yg xde sabun bes. air xcukop duh nak bersihkan tgn ngn minyak2 tu, so tisu jela peluang die..hmm nak jadikan cite, smlm aku g jaya mkn lunch ngn nazya,pijak ngn teos. lepas makan aku basuh tgn n aku pon g la mtk tisu kat akak jaya. akak jaya ade 3, satu si kurus gelap yg muke plg masam xreti senyum, tp aku dah bjaye wat die snyum sbb sll maki die psl tisu, so die dah baik skg.. satu g tembam2 gelap yg kerek gk n soang g cam tua2 sket makcik muke cam dr wan fatimah versi xputih sgt[sbb die xkai bedak muke yg byk cam dr wan fatimah].. so smlm ni yg jage kaunter dr wan fatimah versi glap sket..

saye - kak, nak tisu

akak tu pon stragel amek tisu, dptla cam 3 helai, tp still die stragel cerai2kan tisu tuh jadi 1 n trus bagi kt aku

saye - akak, 2 ley x

akak - xley la,satu je cukopla.. nak due sape kwn kamu yg nak tu?

saye - saye yg nak. sbb xcukop ni [sambil tunjuk kt tisu sehelai yg dah hancur dan xefektif]

akak - [sambil geleng2 kpale], xley la..sorang 1 tisu je

saye - huuh? xkan xley kot.. tisu pon kedekut ke?

akak - xley [ time ni muke die mintak sepak 200x kali], jgn membazir..

saye - bazir po? saye bkn mintak 400 pas2 saye cmpak2 pom, ni mmg nak pakai..

akak - xley la, kamu xtau ke kerajaan adekan kempen jgn membazir

saye - [pale butuh die], xde2 saye nak 2 gk, tisu pon kedekut!

akak - isk, 1 dahla, jgn membazir [dgn nada konon2 aku akan tepedaye]

saye - lorh...[baka gle]

sambil buat muke kimak, akak tuh kasi..tp still aku tepakse gunekan skill2 negotiation dan persuasion yg tinggi, tp baka a..sbb bazir tenage kt ctu..die ckp jgn membazir kempen kerajaan igt aku nak tepengaruh ke? aku bkn dak dajah due aa..

ok, kesimpulannyer aku baka gle smlm kedai len xberkire pon tisu tp jaya dr dulu g bekire cam sial..bodo nyer akak2 jaya!!!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home