Monday, May 09, 2005

kebuduhan bariong hari ini

(sbb tgh sangap,the post today akan disiarkan dlm bahase melayu)

pade hari ini iaitu hari isnin pagi..aku bgn agak lewat. smlm tgk liverpool kene buli ngn assenal, trimejela kekalahan tuh sbb men cam taik.utk balas dendam aku pon men game winning 11 japs pakai liverpool cam biase lwn la ngn assenal sbyk 4kali.buleh plak titik team tu wpon men 6bintang(ni kire plg susah a konami reka..tp xdela susah pon,sambil garu buntut pon leh score) - kan bagus kalo kat dunie ni kite ley control oang yg men bola kt tv tuh..sure mng nyer!

lpas puas titik arsenal dalam game, aku pon fiaba pade pukul 3 pagi. mase tuh mummy tgh layam pc lagi, die tgh buat keje dier (presentation utk crew die la - bkn BP ek rakan2 yg phm,haha). so aku pon psg aircond n guling2 lam slimut..tros fiaba. sdar2 dah pukul 820, malas gle nak bangun time tuh so aku pon malas tkan snooze sbb nak tyg power aku trus fia. alarm clock aku plak ilang pagi ni..so jelaslah tinggal handphone sahaje yg mampu mengejut ku. lagu just radiohead tuh mmg baka gle pagi2 sbb everyday dgr - dah muak gle. then bangun2 dah kol9 pagi. malas gle mautnyer nak bangun tp nak wat camner tpakse la nak bodek watie(sv aku), aku g la mandi air panas kt toilet atas. sink atas tuh dah sumbat bodo tol nanti hasil ludahan ubat gigi cam lambat gle masok lam sink tuh..sbbnyer xbasuh. toilet atas parents aku x usik lansung..mmg adik badek je pakai so jelaslah ia akan kotor cam cipan.hahahaha.akak aku la ni x bertanggungjawab nak bersihkan xpon nak arahkan adik2 aku..

so lpas gosok gigi dan mandi mandi..aku pon tros pakai baju amek socks kat atas washing machine..kemas beg (nak fia umah pa arini,rindu kt die..haha), amek kasut kt depan pintu n tros chow. aku stret panaskan enjin pas2 bukak gate. time tuh aku tpakse letak kasut atas kete kejap sbb nak bukak get xcukup tgn. beg dah letak lam ketela sbb beg ley campak je kasut xley. so dah bukak gate aku trosla reverse kete ..broom2..

aku lock gate dan trosla ltop ke arah giant blakang umah (ni jln shortcut nak g kesas sbb xyah lalu trefik lite ngn kete g belambak haram). so aku pon bwk la ngn machonyer tbe2 aku ptgla kete satria putih pompuan cine ni bawak..pas2 cam die xpuas hati die cucuk aku,aku baka aku lajula lagi..hahaha, then die ptg pakai len kiri aku usyala dier, die tunjuk2.."adeih,barukusedar rupenyer kasut aku kt atas kete,hahaha",aku pon stret click2 ke kiri (ni maksudnye signal) n berentikan kete. lam hati aku cuak kalo kasut aku dah jatuh ke,kene berak ngn gagak ke..nasebla baru jalan 2minit..kalo dah lalu highway bawak 200km/j sure dah ilang dah..mau g keje kai sliper jepun osaki size 11 jer aku..haha. slalunye kasut aku mmg ade lam kete..tp ntah nape aku bwk klua umah plak,die cam tau2 je aku nak menghilangkan die..papehal pon kasut tuh maseh berpaut kt bumbung kete aku..congrats a kat dier sbb agak hebat..wpon die xde tangan.so aku pon bersyukur dan mengucapkan alhamdulillah sbb ade lagi kasut polo itamku yg aku masih igt bapak aku belikan taun lpas.

ni mase wedding kazen cine aku kt penang (time tuh xde tsunami so gurney drive cam lawa la). aku dah pakai super smart dah mase tuh,sut biru gelap..sume birugelap ngn tie pon biru gelap..slua..baju..coat..tbe2 pakai loafer polo brown yg dah malap kalernyer..ade la cam kete jae (lecturer e.e. yg kai kete satria merah pudar. tp skang die dah bli rio (bkn rio futsal,bkn rio de jenirio, bkn rio ferdinand bkn riolio - baka x pa)). so bapak aku tpakse mengekalkan gaye anak sulung lelaki die sambil suh aku g kat gurney plaza carik kasut yg kilat cam kete epoi. aku pon g lah kedai ngn mak aku n amek je kasut ni..adela lam 2rat lbey, dah kalo mak aku ade skali sudah tentu aku ley sebat je paper kasut (ade kad plastik ibu mmg berkesan shopping kite). dan aku pakai sekali jer dan tros simpan lam kotak kasut tuh.tp skg tgh intern pakai blk,dah lusuh macam kasut polo coklet tuh gak.nampaknyer tpakse la ade wedding laen br ley bli yg baru.hahahaha.

kesimpulannye, sungguh bodo bariong pade hari ini sbb tetinggal kasut kat atas kete. teringat plak aku cite sosej wafa..wakakaka. mmg benar dak2 ckp aku suke bercerite n nanti meleret sampai ke cerite laen. timetuh bulan puase kt utp n rezamars yg cube membodek wafa slalu la bwk fries ngn nugget utk sahur yg sememangnye kitrang yg sebat. wpon rasenye agak habat tp rezeki jgn ditolak, musuh nak carik pon xdehal nyer (hasel). so lpas rezamars dah buat attempt nak menjambukan wafa.. wafa pon cubela nak membalas budi ngn beli sosej utk digoreng (padehal kt umah kitrang manede bende nak goreng, ade mekrewev jela tuh pon time tu kalo xsilap mekrewev dah usak sbb kene kilat.) so sambil lepak2 kt dpan k.r. rahmat (aku sedar kr tuh kedai runcit mase treser hunt..sorila kwn2, slame ni aku igt kr tuh name bapak die cam rahmath a/l kalimutu ramasamy = kr rahmath). wafa ltak sosej tuh atas kete n kitrang moses tros gerak.

time tuh ade soang minah yg xbrape cun ni (minah tronoh) cam lambai2 kt gigsi pas2 gigsi cam ckp "apecerit minah ni nak lambai2".. kitrang gelak dan blah jela sambil mentertawekan minah tu. tbe2 fon aku bunyik and aliy call. aliy td ade kt lua rahmath time kitrang nak gerak.

ali - weh ade barang duh atas kete ko
yen - yeke,sapa?
ali - ntahla tp ade plastik la
yen - lorr pttla minah tuh lambai2 hahaha
wafa - butuh, akunye sosej!!!

kemudian, malas nak patah balik burn jela sosej tuh.nampakngat wafa pon xbrape iklas.tp kalo rezamas bace ni sure die nanges duh pa..hahaha. tuh la cerite 2 barang yg tetinggal atas kete aku. mungkin gen2 tu ade badi tinggal barang atas kete.hehehehe..satu g, wafa..ko ilang slipar biru adidas ko pon mungkin sbb xde jodoh la ko kai slipar adidas.. arituh die dah kacis ilang kt futsal yg mel buat hal g snyap2 nak jadi hero pas2 ni dah ilang mungkin sbb ko xiklas g smyg..ke ko smyg tp lupe mandi wajib..wallahualam..hahahaha!!

*ni kire gamba kasut aku laa..tp bukan pon, sbb aku maleh amek gambo kasut aku..aku carik je kat net.kasut ni usd350..akunyer murah je..mmg xla nak bli kasut mahal camni,tp ok la buat renungan bersame camne bentuk kasut polo aku..kacis la camni,hahaha

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

kesengallan arien yg terselah...ekekekek..amender la ko ni~~~

4:20 PM  
Anonymous Anonymous said...

HAHAHAH...Tang ni aku memang gelak kaw kaw liao...hahahaha...u know what, u were just like my mother...suke tertinggal barang atas kete...and worst more than once..lap kaki la...kain buruk la..penyapu la.... damn embarassing dooohhhh...tapi kalau teringat memang gelak setan! u know sampai orang honk2 lambai2 tgn...dah le kat town tu pulak. out of 3 or 4 incidents, only one i witnesssed (mcm aiyoh mane aku nak letak muke ni..tidaak)coz i;m in the car with her!!! :(lol

1:20 AM  

Post a Comment

<< Home